Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej

Oferta pracy asystent osobisty osoby niepełnosprawnej

Utworzono dnia 08.03.2022

OFERTA PRACY

ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ

Kryteria doboru kandydatów na stanowisko asystenta osoby niepełnosprawnej

  1. Wymagania niezbędne:

 

  1. Asystentem osobistym osoby niepełnosprawnej może być osoba, która posiada:

  2. Dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej1, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;

  3. Osoba posiadająca co najmniej 6 – miesięczne udokumentowane doświadczenie
    w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np.: doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu,

  4. Osoba wskazana przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, które nie są członkami rodziny osoby niepełnosprawnej, pod warunkiem złożenia przez osobę niepełnosprawną pisemnego oświadczenia, że wskazany przez nią asystent jest przygotowany do realizacji wobec niej usług asystencji osobistej,

  5. Ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,

  6. Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.

 

  1. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

 

dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B

 

  1. Pożądane cechy i kompetencje asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej:

 

  1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą niepełnosprawną;

  2. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;

  3. Empatia;

  4. Umiejętność organizacji pracy z osobą niepełnosprawną;

  5. Odporność na sytuacje stresowe;

  6. Znajomość topografii Gminy Opinogóra Górna.

 

  1. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:

Usługa asystencka obejmuje wspieranie osoby niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania:

  1. społecznego (np.; wsparcia w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asystenta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych
    i rekreacyjnych, integracja ze środowiskiem),

  2. zawodowego (np.; wsparcie w przemieszczaniu się do pracy, urzędów pracy, podmiotów aktywizujących zawodowo oraz asystenta w tych miejscach i zajęciach),

  3. edukacyjnego (np.; wsparcie w przemieszczaniu się do szkół i placówek oświatowych oraz na ich terenie, wsparcie podczas zajęć edukacyjnych i w procesie uczenia: gromadzenie materiałów, korzystanie z biblioteki).

Asystent nie będzie świadczył usług medycznych, ani specjalistycznych usług opiekuńczych.

  1. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (CV),

  2. list motywacyjny,

  3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,

  4. druk kwestionariusza osobowego,

  5. oswiadczenie o  korzystaniu w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,

  6. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

 

  1. Forma zatrudnienia:

  1. umowa zlecenie,

  2. czas pracy – regulowany w porozumieniu z osobą niepełnosprawną.

Pytania kierować można do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej osobiście (Opinogóra Górna) lub pod nr telefonu 23 671-70-78.

Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie GOPS w Opinogórze Górnej, w kopercie z dopiskiem: „Dotyczy ogłoszenia oferty pracy na stanowisko – asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” lub listownie na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4,    06-406 Opinogóra Górna w terminie od dnia 07.03.2022 r. do dnia 31.03.2022 r. do godziny 15:45 lub pocztą elektroniczną na adres: poczta.gops@opinogoragorna.pl

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: RODO) informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o prawach z zakresu ochrony danych osobowych przysługujących na gruncie RODO:

  1. Administratorem danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna.

  2. W celu uzyskania więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej, adres e-mail: iod.opinogora@rodowsamorzadach.pl.

  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) dotyczących przeprowadzania procesu naboru. Zakres danych obowiązkowych zawarty jest w przepisach ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Jeśli w procesie rekrutacji zostaną przekazane dodatkowe dane, niewymagane przez Administratora, to podstawą prawną przetwarzania danych będzie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda wyrażona pisemnie lub poprzez działanie).

  4. Dane osobowe mogą być przekazywane innym, współpracującym z GOPS-em podmiotom, w tym: dostawcom usług technicznych, organizacyjnych i prawnych, umożliwiającym prawidłowe zarządzanie gminą oraz realizację zadań statutowych
    i ustawowych. Dane te powierzane są na podstawie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  5. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, mogą być udostępniane każdemu w trybie ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze, stosownie do art. 13 ust. 4 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

  6. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do akt osobowych. Dokumenty kandydatów, którzy w procesie naboru zakwalifikowali się do dalszego etapu i zostali umieszczeni w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie zostaną przekazane do archiwum zakładowego. Dokumenty pozostałych kandydatów mogą być osobiście odebrane przez zainteresowanych w okresie do 1 miesiąca od ogłoszenia wyników naboru. W przypadku nieodebrania dokumentów przez zainteresowanych w okresie wskazanym powyżej (1 miesiąc), po upływie tego terminu dokumenty będą zniszczone.

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, po spełnieniu określonych
    w RODO przesłanek
    , przysługują następujące uprawnienia:

    1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

    2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych;

    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym);

    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych.

  8. Przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

  9. Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z ustawy o pracownikach samorządowych oraz Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne.

 

1 Zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412).

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny obchodzą

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 49

W poprzednim tygodniu: 44

W tym miesiącu: 66

W poprzednim miesiącu: 448

Wszystkich: 6771

Pliki do pobrania

Kontakt

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

w Opinogórze Górnej

ul. Zygmunta Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

tel. (0-23) 671-70-78

Inspektor Ochrony Danych: Justyna Jabłonka

Zastępca Inspektora Ochrony Danych: Grzegorz Lubeńczuk

e-mail: iod.opinogora@rodowsamorzadach.pl